.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
هدف از پرداخت نقدی یارانه‌ها تبلیغات برای انتخابات است

پرداخت نقدی یارانه زمینه جدیدی برای رانت در بخش‌هایی که نباید یارانه مستقیم دریافت کنند، ایجاد می‌کند.

شجاع پوریان گفت: «طرحی که رئیس جمهور به عنوان یک تحول بزرگ اقتصادی از آن یاد می‌کند، ایده جدیدی نیست و در همه دولت‌های گذشته نسبت به هدفمند کردن یارانه این دیدگاه وجود داشته و این یک بحث کهنه و قدیمی است».

ولی‌ا... شجاع‌پوریان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد و صنعت آفتاب درمورد ارزیابی طرح تحول اقتصادی اظهار داشت: «این حلقه از حلقه‌های اقدامات گذشته دولت است با این تفاوت که طرح تحول اقتصادی مطرح شده از سوی رئیس‌جمهور یک اقدام بزرگ اقتصادی است، بنابراین با توجه به بزرگی دایره تاثیرگذاری آن، به همان اندازه آثار تخریبی و تورمی آن در جامعه نیز افزایش دارد».

وی افزود: «در تکمیل حلقه مجموعه اقدامات دولت نهم که عمدتا شتابزده و کارشناسی نشده قلمداد شده، متاسفانه بعد از اجرای چنین تصمیماتی،‌ پیامدهای تورمی و آثار منفی آن هم در جامعه تزریق و تحمیل می‌شود» .

این نماینده مجلس هفتم ادامه داد: «زیرساخت‌های لازم برای انجام چنین جراحی بزرگی در جامعه آماده نیست و از سویی به دلیل عدم آمار و ارقام دقیق و شفاف، فشار تورمی مضاعفی بر بخش‌های آسیب‌پذیر جامعه وارد شده و همچنین یک منفذ و زمینه جدیدی برای رانت و استفاده‌های نادرست بخش‌هایی که نباید یارانه مستقیم دریافت کنند، ایجاد می‌شود».

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از مشکلات اقتصادی کشور معلول تصمیمات ناسنجیده دولت در یکی دو سال اخیر است، گفت: «با مرور بر دیدگاه اقتصاددانانی که نسبت به استفاده و برداشت یارانه از کشور نظرهای رادیکال و تندی داشتند، متوجه نگرانی و دغدغه این اقتصاددانان نسبت به انجام شتابزده این طرح می‌شویم که این کار را شوک جدیدی بر پیکر نحیف اقتصاد امروز کشور می‌دانند».

شجاع‌پوریان با اشاره به اینکه اقدامات اخیر دولت جنبه پوپولیستی دارد و مستقیما طبقات ضعیف جامعه را مورد هدف قرار می‌دهد، افزود: «با توجه به اینکه انتخابات ریاست جمهوری را پیش رو داریم از این زمان به بعد برخی طرح‌های دولت که بدون پشتوانه کارشناسی مطرح می‌شود، یک نزاعی برای برداشت از این اقدامات در انتخابات ریاست جمهوری است».

وی ادامه داد: «نکته دیگر این است که از این زمان به بعد سفرهای دور دوم ریاست جمهوری احمدی‌نژاد جنبه تبلیغاتی دارد، زیرا اگر در سفرهای اول استدلال این بوده که دولت از نزدیک با مشکلات شهرستان و مناطق مختلف کشور آشنا شود این هدف تحقق پیدا کرده است».

این نماینده مجلس هفتم افزود: «اگر رئیس‌جمهور با هزینه‌های هنگفتی که بر کشور تحمیل می‌شود دوباره در استان‌ها حضور پیدا کند طبیعتا این اقدام مصرف تبلیغاتی به همراه دارد».

شجاع‌پوریان گفت: «واقعیت این است که به دلیل سیاست‌های نادرست دولت نهم، فشار اقتصادی بر دوش مردم سنگین‌تر شده است، و در چنین شرایطی که مردم عطش تامین مایحتاج عمومی‌شان زیاد است پرداخت یارانه مستقیم یک کار غلط محسوب می‌شود».

نماینده مجلس هفتم اضافه کرد: «یارانه‌ای که در حقیقت می‌تواند در بخش‌های زیرساخت به تولید پایدار و ایجاد اشتغال کمک کند با پرداخت بدون هدف ‌و بی‌منطق، در بحث پرداخت یارانه‌های مستقیم به هدر می‌رود».

وی با بیان این مطلب که یکی از اهداف پرداخت نقدی یارانه‌ها بحث انتخابات ریاست جمهوری است، افزود: «در سال اول مجلس هفتم که سال منتهی به انتخابات ریاست جمهوری نهم بود، شاهد بودیم که مجلس هفتم در یک اقدام مقطعی قیمت حامل‌های سوخت را ثابت نگه داشت و افزایش قیمت را نپذیرفت و حداد عادل این اقدام را به عنوان عیدی به مردم تلقی کرد بعد از اتمام انتخابات ریاست جمهوری، همان مجلس در تصمیم گذشته خود تجدیدنظر کرد و قیمت چندبرابری برای حامل‌های سوخت در نظر گرفت».


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.241 seconds.